Reference: Salg af ejendom gennem strategisk markedsføring
PA Landbrug blev kontaktet af Hans Bang, som ønskede at sælge sin ejendom som diskret salg, en større liebhaverejendom med 60 ha. skov.
Hans kendte Finn Pedersen fra tidligere, og ønsket om diskretion skyldtes, at Hans og Karen ikke havde travlt med salget, og ønskede at undgå nysgerrige henvendelser.
I første omgang blev ejendommen sat til salg som diskret salg. Dette betød, at markedsføringen var målrettet og selektiv, rettet mod potentielle købere, der passede til ejendommens profil.
Ændring af salgsstrategi
Da Hans og Karen allerede havde købt noget nyt, blev det vigtigt at sælge ejendommen hurtigt. Dette førte til en beslutning om at markedsføre ejendommen offentligt. PA Landbrug udarbejdede hurtigt en ny salgs- og markedsføringsstrategi, som blev implementeret kort efter.
En væsentlig del af den nye strategi var at opdele ejendommen i to separate dele – bygningssættet og skoven. Dette gjorde det muligt at målrette markedsføringen mod to forskellige købergrupper. Hans kommenterede: “Jeg har indtryk af, at I får skruet op for strømmen i forhold til dem der er relevante. Det er jo vigtigt, at man får målrettet markedsføringen, og det havde jeg indtryk af, at I havde godt styr på.”
Resultater
Fra tidspunktet, hvor ejendommen blev markedsført offentligt, gik der under 10 dage, før PA Landbrug modtog et endeligt bud på bygningssættet. Skoven blev også markedsført intensivt, og dette resulterede i, at begge dele af ejendommen blev solgt på under tre uger. Hans bemærkede: “Det gjorde jo hele forskellen. Jeg må nok sige, at egentlig er det jo nok lidt noget pjat det der diskret salg. Altså hvis man vil have noget til salg, så kan man lige så godt gå til den lige fra start af.”
Kommunikationen mellem Hans og PA Landbrug blev primært håndteret af Finn Pedersen, med assistance fra Frederik Damgaard. Hans var tilfreds med den løbende feedback og opdateringer, som han modtog gennem hele processen.
Hans var generelt meget tilfreds med hele processen og fremhævede det præsentable materiale og den effektive markedsføring. “Jeg er godt tilfreds med resultatet. Jeg synes, I fik lavet noget godt og præsentabelt materiale, der var fair over for det produkt, som vi havde at sælge,” udtalte Hans.
Hans Bangs positive oplevelse med PA Landbrug understreger virksomhedens styrker inden for både diskret og offentlig markedsføring af landejendomme.